2013年4月24日 星期三

從 三位美國的"中號人物" 談些"教育"

Ben Stein 和Lillian Smith和 Jill Elikann Barad 三位美國的"中號人物"

每一本舊《讀者文摘》的作者群似可詳細介紹
1997年7月號的第一二篇都是名家之作.
本文只簡單介紹三位美國的"中號人物"



上周末我記了朋友去主持公費留學面試。三位主考官似乎都中意一位準備周密的,他要去哈佛大學讀某PROGRAM。我知道他已經有一個碩士了,就說,似乎應給留學的新鮮人。
朋友又說另外候選人很聰明,……只是還不太有把握,而也不太確定是否要走應考的這門專業。我說這沒什麼關係的……
或許我比較像第二位,所以會同情不那樣處心積慮要贏的人,雖然我的成績沒他們那樣好…..
1997.7讀者文摘意林》有Jill Elikann Barad (當時芭比娃娃產品公司的總裁)的簡歷和說法: 什麼都去試試才要緊。匯集了種種經驗,你自然視野廣闊。

Mattel Inc. and CEO Jill Elikann Barad, one of only two women to head a Fortune 500 company, will succeed John Amerman as chairman of ...
----


讀者文摘為父首要職責(Ben Stein)1997.7,兒女愛依偎我們的那幾年,流逝得快如飛箭--。文中的tommy,是他收養的 。
Ben Stein 是兩任總統的文膽

Ben Stein - Wikipedia, the free encyclopedia

en.wikipedia.org/wiki/Ben_Stein - Cached
Benjamin Jeremy "Ben" Stein (born November 25, 1944) is an American actor, writer, lawyer, and commentator on political and economic issues. He attained ...
CBS的評論方式。 評論者是位名人Ben Stein,我無法接受他的創造論.

若號筒吹的音調不準確,誰還準備作戰呢﹖
同樣,你們若不用舌頭說出明晰的話, 人怎能明白你說的是什麼﹖那麼,你們就是向空氣說話。
誰也知道世界上有很多語言,但沒有一種是沒有意義的。
假使我不明白那語言的意義,那說話的人必以我為蠻夷,我也以那說話的人為蠻夷。

http://www.youtube.com/watch?v=1_93c4LHWi4




*****




「教育是自我與浩瀚學海之間的私事,與學院生涯關係不大。」---讀者文摘1997.7,第25

我從網路找出它的原文發現其翻譯尚可不盡理想

Education is a private matter between the person and the world of knowledge and experience, and has little to do with school or college.
Lillian Smith


When you stop learning, stop listening, stop looking and asking questions, always new questions, then it is time to die.
Lillian Smith

http://en.wikipedia.org/wiki/Lillian_Smith_%28author%29
Lillian Eugenia Smith (December 12, 1897 – September 28, 1966) was a writer and social critic of the Southern United States, known best for her best-selling novel Strange Fruit (1944).
1919. She returned home and helped her parents manage a hotel and taught in two mountain schools before accepting a position to be director of music at a Methodist school for girls in Huzhou, (now Wuxing, Zhejiang), China. She was not a churchgoer and did not consider herself religious.
這所學校應該是東吳大學吳興附中 (美國衛理公會

沒有留言: